pondělí 22. prosince 2014

Další zkušenosti s Fujifilm Finepix X20


Krátké shrnutí zkušeností po několika týdnech používání Fuji Finepix X20 . Foťáček je to velmi dobrý, vlastnosti mi ve většině ohledů vyhovujía jsem velmi spokojený. Přesto má některé pro mne problematické vlastnosti.

Ovládání


Ve většině situací je ovládání poměrně intuitivní a přímočaré.

Jediný problém, který dost soustavně s foťákem mám, jsou poměrně složité závislosti mezi nastavením jednotlivých funkcí a parametrů. Prostě některé funkce blokují použití jiných funkcí či hodnot parametrů a nebývá to na první pohled logické.

Například mi nefungovalo tlačítko AEL/AFL (zámek expozice a/nebo zaostření). Pak jsem zjistil v manuálu, že funkce je blokována, pokud je aktivní detekce obličeje. Pokud se nad tím zamyslím, tak to dává smysl, ale v první chvíli to člověka nenapadne. A hlavně, při pokusu o použití AEL/AFL se nestane nic, ani se nezobrazí nějaký příznak, že funkce je blokována jiným nastavením. 


Používání filtrů


Tak tohle je vážně hrůza. Filtry průměru údajně 40mm (někde se uvádí, že ve skutečnosti 39,5mm, já naměřil posuvkou na koupené redukci 39,85mm) se nedají běžně koupit. V manuálu je uvedeno, že se mají používat filtry 52mm s redukcí/sluneční clonou LH-X10.

Tak jsem si tu redukci/sluneční clonu koupil (teda LH-JX10 od JJC). Funguje to. Ale ...

1. Nejde zavřít dodané kožené pouzdro.
2. K cloně není krytka objektivu
3. Docela hodně překáží v zorném poli optického průhledového hledáčku.

Takže člověk zbytečně tahá spoustu krámů, které překáží hledáčku a nejde zavřít pouzdro s nasazeným filtrem.

Používání tohoto příslušenství tak zcela degraduje pohotovost a skladnost  fotoaparátu. Tady Fuji šlápla pěkně vedle.

Tak tohle mne štve a budu se snažit sehnat 40mm filtry. Např. tady: http://www.2filter.com/marumi/marumiuvfilters.html, nebo tady: http://www.ukdigital.co.uk/marumi-40mm-uv-filter-fuji-x10.html.
Případně reukci na 40,5mm: http://www.amazon.com/40-5mm-Filter-Stepping-Adapter-Desmond/dp/B00CHCMLZQ/ref=sr_1_3


Napájení ze sítě


Foťák hodně "žere" baterky. Rozhodně nevydrží proklamovaných 270 snímků. Neexistuje možnost normálního napájení ze sítě, například adaptérem přes mikro USB - musí se s sebou tahat nejen adaptér "AC-5VX AC Power adapter" ale i připojovací "dummy akumulátor" CP-50 DC. Ty nejsou moc k dostání a pokud jsou, jsou pěkně "mastné": £26.99+£19.99 (cca 1750Kč). 

#finepixx20  

http://www.fotoskoda.cz/eobchod/p4013692-cz-fujifilm-x20-stribna#par

Žádné komentáře:

Okomentovat