pátek 26. prosince 2014

IP Watchdog HWS a PowerEgg

31. 1. 2012

IP Watchdog HWS a PowerEgg

aneb jak jsem koupil za 2 587Kč (resp. 6100Kč) nepoužitelný krám.

http://obchod.hw.cz/default.asp?cls=stoitem&stiid=36501
Včera jsem se rozhodl řešit spolehlivost provozu našeho firemního poštovního a pomocného webového serveru nasazením vhodného zařízení pro vzdálené resetování a s funkcí watchdog.

Zavrhl jsem populární řešení vzájemného resetování dvou proti sobě stojících serverů vysouváním CD mechanik :) a chtěl nějaké profi řešení.

Hledáním na internetu jsem našel známou českou firmu HW group, fungující kolem populárního HW serveru (www.hw.cz). Zařízení vypadá docela bytelně a má v podstatě přesně ty funkce, co potřebuji (tedy mělo by mít, podle popisu v manuálu).

Objednal jsem si tedy sadu IP WatchDog HWS a PowerEgg. Hned druhý den jsem měl oboje na stole. I zaradoval jsem se a jal se zařízení implementovat na naše servery.Vše šlo dobře. Nastavil jsem si různé časy a adresy na které se bude pingat, vyzkoušel pokusným odpojením připojením serveru do LAN jak to krásně restartuje.

Přes webové rozhraní jsem si rovněž vyvolal cvičný restart. Paráda.

Pak jsem začal konfigurovat přístup z internetu. Na NAT jsem vytvořil pravidlo, přidělil mu IPWatchdogu a nový port. Když jsem chtěl nastavit port v konfiguračním SW IPWatchdogu, přepsal se mi port vždy zpět na 80. Tak jsem napsal dotaz na výrobce. Ten mi vzápětí odpověděl že IPWatchDog změnit port neumí. A je vymalováno. Router Edimax neumí přesměrovat port na jiný a předělávat topologii sítě kvůli neschopnosti jednoho zařízení změnit jeden parametr se mi nechce.

Prodej na e-shopu HW serveru jinak funguje perfektně, rychle reagují a výrobky vypadají solidně. Jenže tohle zřízení má "drobný" nedoraz, znemožňující normální použití.

Závěr: umí to vše, funguje skvěle, jen se to nedá ovládat přes NAT. Takže to asi bud muset vrátit a poradit si nějak jinak.

Nevíte někdo o podobném zařízení, které by umělo změnit port www rozhraní?

Ze stejného zdroje mám i elektricky ovládaný vypínač na síťovou šňůru PC - PowerEgg (http://obchod.hw.cz/default.asp?cls=stoitem&stiid=40843), to je sice dosti drahé, ale půjde možná použít i bez IPWatchDogu.

#ipwatchdog
   

Žádné komentáře:

Okomentovat