úterý 29. září 2015

FidoCADJ - jednoduché intuitivní multiplatformní kreslítko pro elektroniku

29. 9. 2015

Při svém návratu k drobnému bastlení jsem potřeboval rychle a pohodlně nakreslit schémata jednoducjých obvodů (aplikace mikrokontrolérů PICAXE). Zkoušel jsem několik grafických nástrojů (DIA, ProfiCAD, Visio,...).

Všechny jsou výkonně, univerzální a bohužel nepohodlné. Nejvíc mi chyběla možnost jednoduše vložit (nakreslit) vlastní mkrokontroler. Musel bych si buď poměrně složitě vytvořit svoji značku, kreslit to pokaždé z grafických primitiv a nebo koupit nějakou knihovnu.

Nakonec jsem narazil na italský program FidoCADJ, který je, pro takové to moje amatérské šmudlání, ideální. Naštěstí má anglickou (a taky českou) lokalizaci.

Jednoduše se v něm dají nakreslit schémata a dokonce jednoduché oboustranné plošné spoje. Logika vytváření tišťáků připomíná použití předtištěných šablon, přenášených z fólie na tišťák (pro pamětníky: "propisotů)"

Program je pod GPL v3 a je napsán v Javě, je využíván ve Windows, Linuxu a na Macu. Dokonce existují jeho webové enginy v Javě a PHP.

Zatím jsem velmi spokojen, naučil jsem se během cca 1-2 hodin základní funkce a  nakreslil dokumentaci ke svému prvnímu zařízení s PICAXE 08M, včetně návrhu tišťáku.

Žádné komentáře:

Okomentovat