pátek 19. srpna 2016

VIP program Banggood.com (jak mne Banggood potěšil a potom trochu zklamal)

Již poměrně dlouho děláme s bratrem poměrně časté nákupy na čínském e-shopu banggood.com.

Obchod je to spolehlivý a má poměrně široký sortiment (nejen) v oborech, které nás zajímají - RC modelářské komponenty a elektronické součástky a moduly. Prozatím jsem neměl problémy ani s několika reklamacemi.

Protože jsme poslední dobou nakoupili několik trochu dražších multikoptér a nějaké FPV vybavení, dostali jsme se mezi zákazníky s větším objemem objednávek.

Z Banggoodu mi přišlo nedávno vyrozumnění, že mne zařadili do jakéhosi VIP programu. Součástí je i dárek v hodnotě $60 k narozeninám, který pošlou týden před narozeninami, pokud vyplním datum narození. Protože mám narozeniny 25.8., doplnil jsem chybějící osobní údaje a čekal co bude. Slevu na 60doláčů jen tak na ulici nenajdete...

Protože už znám různé finty e-shopům s podobnými dary, předpokládal jsem že asi bude nutné pro uplatnění udělat minimální nákup. Předpokládal jsem tak $100-150 a začal spekulovat co si jako dárek objednám.

Když jsem si všiml ikonky balíčku vedle ikony "VIP", nedočkavě jsem na ni klikl. Potom se mi v mém profilu v sekci My Coupons skutečně objevila záložka Coupons ozdobená ikonkou balíčku. Na této záložce mám teď 2 kupony po $30. Dosud vše perfektní.

Při podrobnějším zkoumání jsem ale zjistil čertova kopýtka:
  • Ikonka pro "dárek" se objeví 6 dnů před narozeninami a zmizí v den po narozeninách
  • Na uplatnění celého "dárku" $60 musím naobjednávat za min. $400, takže "dárek" je vlastně nabídka na 15% objemovou slevu
  • Kupóny mají platnost 15 dnů
  • Nemohu si vybírat z celého sortimentu, ale jen z vybraných sekcí.
  • Mezi povolenými sekcemi není ani jedna z těch, kde obvykle nakupuji. Jsou tam
    • Lights & Lighting
    • Clothing and Apparel
    • Automobiles & Motorcycles
    • Mechanical Parts
    • Laptops & Accessories
    • Mini PC & Accessories
    • Computer Peripherals
    • Computer Components
    • Drives and Storage
    • Networking
    • Computer Cables & Connectors
    • Office & School Supplies

    Takže, i když je to dárek  celkem hodnotný, pro mne je problematicky využitelný. Možná  si ale přece jen vyberu něco v některé z povolených počítačových sekcí.

    Ponaučení:
    1. Banggood vymyslel bezva fintu, jak zaujmout jiným zápisem nabídky na jednorázovou 15% objemovou slevu.
    2. Manipuluje zákazníka k nákupu za 2x$200, o kterém by jinak ani neuvažoval 
    3. Přiměje zákazníka prohlédnout si sekce, kde obvykle nenakupuje tím, že mu  slevu zablokuje pro jeho oblíbené.
    4. Zadarmo Vám samozřejmě nikdo nic nedá, ani jako "dárek" za velké objemy nákupů.
    5. Banggood je přeci jen solidnější než nejrůznější tuzemští šmejdi, kteří zákazníky slabších povah lákají na různé "výhry" a "dárky".

    Update: Zřejmě se jedná o novou akci, Banggood postupně upravuje popisy, takže se výše zmíněné informace již dají najít celkem srozumitelně popsané  na stránce s přehledem VIP programu.


Žádné komentáře:

Okomentovat